Szőke Soma - Évértékelő 2014
2015-03-02 10:25

Sziasztok! Szőke Soma vagyok, 2014 elején kerültem a Velvart BMX csapatába, majd az üzlet segítségével fölvettük a kapcsolatot a KinkBMX-el, akik pozitívan reagáltak, így bekerültem a cég International csapatába. Körülbelül egy éve kaptam meg tőlük az első Kink szettemet, így gondoltam leírom az alkatrészekkel szerzett tapasztalatom egy éves beszámoló formájában. A tavalyi év elején borzasztó állapotban volt a biciklim, minden kezdett elrepedni, tönkremenni rajta, gondolom minden BMX-esnek ismerős ez. Szuper érzés volt saját magamnak kiválasztani az új alkatrészimet, el sem hittem, hogy megtörténhet ez velem. Első körben egy új vázat, hajtást, hátsóagyat és kormányt választottam, mivel ezekre volt a legnagyobb szükségem. Ezeket mondhatni ingyen megkaptam a Kink-től és a Velvart-tól, csupán a postaköltséget kellett kifizetnem Amerikából! A választásom egy 20.75ös Kink Titan vázra esett, melynek különlegessége hogy feketének látszik, viszont napsütésben metál kéken csillog, így valamelyest egyedibbnek gondoltam, mint egy egyszerű fekete vázat. A váz geometriáját alaposan átnéztem, és őt tartottam a legmegfelelőbbnek számomra. A 8,5”-os átlépő magasság szerintem általánosnak mondható, nem is túl alacsony, viszont a vázpöris trükkök is kényelmesek vele. A 13,25”-ös láncvilla hossz megkönnyebbülés volt az előző 13,75”-öshöz képest, sokkal könnyebb lett a biciklim irányítása, mozgatása, ami jól is jön a technikás trükkökhöz. Egyszóval, mondhatni tökéletes választás volt ez a váz, és egyelőre a tartósság szempontjából sincsenek panaszaim. A kormány egy fekete 8,25 magas Kink Lynx volt, de sajnos ennek nem gondoltam át a méreteit rendesen, ezért néhány hete lecseréltem egy magasabb, 8,75”-ös Kink Human-ra, ami már jobban megfelel számomra. Egyébként a Lynx kormányra sem voltak panaszaim, egyszerűen csak alacsonysága miatt cseréltem le. A hátsóagy és a hajtókar is remek szolgálatot tesz, a mai napig nem tudok róluk negatívumot mondani, mindenkinek bátran ajánlom őket!Így nézett ki a BMX-em az első KINK alkatrészeimmelCsodálatos érzés volt, mikor megérkeztek az alkatrészek az amerikai Kink szállítmánnyal, és az még csodálatosabb volt, hogy másnap letesztelhettem őket a szlovák Surányi pályán, ahol hetekkel azelőtt jártunk is a Velvart csapattal. Sajnos nem sikerült túl szerencsésen a trip, egy rosszul elindított ellentétes irányú vázpöriből bokaszalag szakadásom lett, így nem tudtam túlságosan kiélvezni az új alkatrészeket. Szörnyű érzés volt így hazavonatozni Budapestről, nem kívánom senkinek. 5-6 hétbe telt a felépülés, de ezután is gyengének éreztem a bokámat, ezért kizárólag bokamerevítőben szoktam biciklizni, mert nem szeretnék még egy ilyet átélni.
Nagyon nehéz volt ezután újra elkezdeni bicózni, el sem tudtam képzelni például, hogyan tudtam régen úgy vázpörizni… de szerencsére hamar visszagyakoroltam mindent, május-június tájékán már újult erővel ültem a nyeregben! Ekkor kaptam egy olyan ajánlatot a Velvart-tól, hogy minimális áron lecserélhetem a nem-velvártos alkatrészeimet zsír új Kink cuccokra. Természetesen éltem a lehetőséggel, így lettek új kerekeim és villám. Szerencsére ezekkel már nem sikerült rögtön lesérülni
J. Az új villa rengeteget segített az elsőkerekes trükkök elsajátításában, mivel 33mm helyett 28mm-es előfutású papucsok vannak rajta, így lényegesen könnyebb lett fölkapni első kerékre a biciklit. A kerekek is teljesen beváltak, egyedül egy tőcsavar eltörése jelentett gondot az első kerékben, ami szerintem mindennapinak mondható rendszeres használat mellett, és nem nagy összeg orvosolni sem. A Lyra gumik hihetetlenül jól bírják, lassan egy évesek, és alig kopott belőlük!Mindeközben sikeresen elvégeztem az érettségi utáni informatikus technikusi OKJ képzést, így végre minden időmet a biciklizésnek szentelhettem. Minden nap kijártam Martfűn bicikizni, néha pedig Szolnokra mentem be vonattal. Sajnos idővel egyre jobban szétesett a martfűi bringás társaság, kezdtem úgy érezni, hogy már csak én veszem ezt komolyan, ezért ősz elejére találtam is biztonságos helyet a biciklimnek Szolnokon, így nem kell rengeteget költenem a vonatozásra, és társaságom is van mindig! De ne szaladjunk ennyire előre, mert közben voltam Balatonon a Clone Bikes csapattal, akik régi barátaim, így természetesen jó hangulatban telt a nyaralás. A Velvart is szervezett csapatnak egy 2 napos dunántúli trip-et, ahol a székesfehérvári és pécsi pályát látogattuk meg. Én személy szerint iszonyatosan jól éreztem magam, a nyaram legjobb napjai közé sorolom ezt a hétvégét! A kiruccanásról profi videót készített Garajszki Peti.
Sajnos lassan eltelt a nyár, az ismerőseim többsége kezdte az iskolát, vagy munkát talált magának, elég rossz volt, hogy alig találtam társaságot magam mellé még Szolnokon is. Ez persze a rossz idő beálltával csak fokozódott, és borzasztóan unatkoztam. Folyamatosan kerestem munkát, de sajnos pályakezdőként, felsőoktatási papírok nélkül ez elég nehéz volt. Voltam kemény egy hetet vegyszereket palackozni, de a 6. nap reggel úgy döntöttem, hogy fölmondok. Szerencsémre ezután nem sokkal fölvettek a szolnoki Hervis üzletben eladó- szervizesnek (kerékpár), amivel nagyon meg vagyok most elégedve, mivel olyannal foglalkozok, amit valamelyest szeretek is, és ezt egy jó társasággal tehetem meg. Szabadnapjaim teljesen rendszertelenül vannak, viszont bőven marad időm biciklizni, még így télen is az enyhe időjárásnak köszönhetően. Tavaly ősz végén készült el a szezonzáró videóm, ami nem sikerül annyira jól, mint terveztem, bár rossznak sem mondanám, sok erőt fektettem bele. Március vége környékén elkészül a 2015-ös szezonnyitó videóm, amit kicsit hosszabbra tervezek az előző videómnál, és mindenképpen változatosabbra.
Ez volt tehát a 14-es évem, és a tapasztalatom a Kink alkatrészekkel. Mivel egy év alatt csak ez a tőcsavar tört el a biciklimen, mindenkinek nyugodtan ajánlom ezt a márkát, mert gyönyörű és megbízható alkatrészeket gyárt, melyek kiváló áron kaphatóak a VelvartBMX üzletben, vagy webshop-ban. Köszönöm a figyelmet, és trükkökben gazdag szezont kívánok minden bringásnak!

Vissza a cikk listához


DemolitionVolumeTall orderSTLNbikesStrangerRantLotek KHE BikesOdi Flybikes PrimoGryphusVans The Shadow ConspiracyUnited Subrosa Cult AnimalS&MOdysseyMerrittTroy Lee DesignsEastern BikesSaltFederalKinkclatFictionBone DethWTPHaro