Kerékpárteszt: Hoffman Ontic EL
2011-02-14 07:43

Hosszabb kimaradás után újra kerkpárteszttel jelentkezünk és most már minden héten rendszeresen és tüzetesen megvizsgálunk egy komplett bringát.

Ezúttal a 2011-es Hoffman Ontic EL kerül górcső alá, ami 89990 Ft-ba kerül, jelen pillanatban.



Ahogyan az autós műsorokban is mondani szokták, következzen a megfizethető árú modell. Ez a kifejezés tökéletesen illik erre a gépre. Alulról a második helyet foglalja el az Ontic családban, az EC felett és az IL alatt találhatjuk meg mai alanyunkat.

Besorolását tekintve, valahol a kezdő és a középhaladó határán áll, de inkább egy nagyon jól felszerelt kezdő bringának nevezném!



Ezt támasztja alá az a tény is, hogy 20.25"-os a felsőcsőhossza, ami az alcsonyabb kezdőknek optimális. És, ha már a váznál tartunk, akkor érdemes szót ejtenünk az extrákról is. Mid BB-vel, integrált kormánycsapággyal és integrált üléscsőbilinccsel találkozhatunk itt, ami felsőbb kategóriákban magától értetődik, de itt még nem mindig jelenik meg.

Elöl egy HB logós villát találhatnuk. Cr-mo nyakkal és lábakkal, 10 mm-es tengelyhez való papuccsal és szűkülő profilú lábakkal, ami szintén emel a gép értékén és minőségén.

A stucni az "olcsón jót" elv alapján készült. Az ár kordában tartása miatt került a bringába. Hibátlan darab és teszi majd a dolgát az idők végeztéig.

A stucni, egy 8.25" magas HB kormányt tart, ami méretét tekintve a mai elvárásoknak tökéletesen megfelel, ebben a kategóriában elég ritka, hogy ekkora kormányt építenek be, de ez mindenképpen előnyére válik a gépnek.



A jó fogást a Hoffman Razz markolatok biztosítják, a beütős, műanyag kormányvégdugók pedig a biztonságot szolgálják. Ha szereted a vékonybb markolatokat, akkor ezt imádni fogod!



Hátrafelé haladva szintén egy kategóriájában ritka, de egyértelműen jobb megoldást találunk. Pivotal ülésrendszert. Jelzés nélküli alumínium cső tartja, az összképbe tökéletesen illő, lila színű, huzat nélküli, műanyag ülést. Könnyű és látványos páros.



Hajtás ügyben is megállja a helyét az Ontic. Ipari csapágyazott Mid közprészünk van, ami a létező legtartósabb hajtókarcsapágyazás a piacon manapság. 19mm-es tengelyű, 8 bordás, Blitz feliratú hajtókart találunk itt. Erős darab, ami bírni fogja a sok gyakorlásból adódó terhelést.

Lánckerék ügyben az ár kordában tartása volt a fő koncepció. Formára egy HB Dinky lánckereket látunk, csak éppen acélból kivágva. Tulajdonképpen a funkcióját maradéktalanul ellátja, de nem a bringa ékessége.

A színekkel tökéletesen harmonizáló, áttetsző lila színű, Wellgo műanyag pedál is tökéletesen illik a képbe. Könnyű és látványos része az EL-nek.



A Blitz felirat több alaktrészen is visszaköszön. Ez a Hoffman-ék házi márkája, amivel a komplett gépeket szerelik.

A hátsó agy is Blitz feliratot visel és hatalmas erőssége, hogy teljesen ipari csapágyazott! Ezt nem kell magyarázni, hogy mennyivel erősebb és tartósabb a kónuszos verzióknál. 9 fogas driverével tökéletes párja a 25 fogas lánkeréknek.

Az első agy golyós csapágyazást kapott, de cserébe kis peremeket is. Mindkét keréken rozsdamentes, fekete küllőket találhatunk és sajnos szimpla falú felniket is, ami minden bizonnyal azért történt így mert a bringa árkategóriájába be kellett, hogy férjen, ezért valahol spórolni kellett.



A külsők nem túl gyakori, de mindenképpen jó darabok! Alienation Graffiti külsők 2.2-es méretben elől és hátul. Univerzális mintájának köszönhetően minden területen megállja a helyét, a ballonossága pedig a komfortot szolgálja!

Fékrendszer ügyben is az olcsón jót koncepcióval találkozunk. Rush fékkarral indul a történet, ami egy spirálszálas bowdenházzal folytatódik, és egy felirat nélküli, de egyértelműen Tektro fékben ér véget.



Ezzel elértünk a lista végére és a kiértékeléshez. Alapvetően kellemes benyomást keltett a középső Ontic. Amiről egyértelműen meggyőzött, az az a tény, hogy ez a kezdő bringák kategóriájában legfelül helyezkedik el. Mondhatnánk a kezdő gépek csúcsa, olyan megoldásokkal, amikkel csak feljebb találkozhatunk!

Mindemellett a további fejlesztésekre is van lehetőség, de érdemes is idővel fejleszteni, mert egy nagyon jó alappal van dolgunk, ami sokáig kiszolgálja majd leendő tulajdonosát!

Ha tuningolni szeretnénk az EL-t, akkor mindenképpen két, duplafalú felnivel, de legalább egyel hátra, kezdjük a sort, mert az sokat fog dobni a tartósságán.

Továbbá egy puha fékpofa és egy hosszantiszálas bowdenház is csodát tenne a fékkel, már persze, ha használsz féket. És egy alu lánckerék is még ráfér majd idővel, de a többi alkatrészhez nem kell nyúlni!

Ezektől eltekintve, egy kifogástalan bringa, ami minden kezdőnek megfelelő alapot fog adni a további sikerélményekhez!

Vissza a cikk listához


DemolitionVolumeTall orderSTLNbikesStrangerRantLotek KHE BikesOdi Flybikes PrimoGryphusVans The Shadow ConspiracyUnited Subrosa Cult AnimalS&MOdysseyMerrittTroy Lee DesignsEastern BikesSaltFederalKinkclatFictionBone DethWTPHaro