Kerékpárteszt: Fit VH 2
2010-11-16 00:57
Eheti tesztünkben a Fit 2011-es palettájának a középső szegmenséből választottunk egy bringát, a VH 2 modellt.
A legújabb kollekcióban minden modellcsalád egy-egy, a Fit által szponzorált Pro BMX-es nevéhez köthető.
Mai alanyunk a VH 2, a Van Homan nevével fémjelzett vonal középső darabja.
Van Homan egész egyszerűen egy élő street legenda! Az elmúlt évtizedben elég sok mindent letett az asztalra. Elképesztő videó szereplések, komoly versenyeredmények, számos "signature" alkatrész és cipő után, túl a harmincon még mindig tud újat mutatni.
Van sajátos "setup"-ja a rotoros fék, két peggel kiegészítve. Amióta először hallatott magáról azóta ezzel a felszereltséggel megy és ez a sajátosság vonatkozik a VH vonal összeg modelljére is.
A rotor néhány éve még nélkülözhetetlen része volt gyakorlatilag minden BMX-nek, de aztán kezdett feledésbe merülni az egyszálas bowden térhódításával, majd a féknélküliség elterjedésével majd nemhogy végleg eltűnt. De szerencsére nem így lett!
A BMX sport újra felfedezte magának a rotort, és azóta főleg park-os körökben hódít, ahol a váz és kormánypörgetések sokasága a "lip" trükkökkel kombinálva elengedhetetlenné teszi a rotor használatát!
A kis történelmi kitérő után lássuk, hogy mit nyújt a VH 2 129990 Ft-ért!
Mint minden teszt elején itt is fontos leszögezni, hogy melyik "rider" kategóriába esik az aktuális tesztalany. Ez egy KÖZÉPHALADÓ kerékpár, ami már várja a komolyabb trükköket, de azért még nem a csúcsigénybevételre lett tervezve.
Első ránézésre a megjelenés alapvetően visszafogott a túlnyomórészt fekete főalkatrészekkel, de az arany kiegészítők sokat hozzáadnak a látványvilághoz! Ugyanezzel a színkombinációval ment maga Van Homan is a közelmúltban. Így már érthető honnan a design ötlet.
A váz teljes mértékben magán hordozza a Fit vázak sajátosságait. A csövek formája és annak ellapuló végei, a duplán hajlított láncvilla és a jellegzetes alakú papucs is mind-mind a drágább Fit vázakról köszön vissza. Akárcsak a geometria is. A manapság elterjedt vázakhoz képest magasabb középrész is Fit/S&M sajátosság.
A mai elvárásoknak maradéktalanul megfelel a váz. Minden extrával fel van szerelve: ipari csapágyazott, integrált kormánycsapágy, leszedhető rotor fülek és féktüskék, Mid hajtókarcsapágyház.
A kormány egy kisebb méretű darab, de mivel a középhaladó kategóriás bringás testmagasságát tekintve nem érheti el a 165 cm-t, ezért ez annyira mégsem mondható irreális döntésnek. A kormány 7.75" magas és 26" széles, ami a kategóriájában teljesen átlagosnak mondható.
A villa egy Crmo-ból készült szűkölő lábakkal és egyrészes nyakkal rendelkező darab, ami a kis méretű, 10mm-es tengelyt fogadó papucsokkal kimondottan kedves a szemnek. És ami fontos, hogy súly/erősség arányban is ígéretes darab!
A stucni egy minimális design-al és könnyítéssel ellátott, egyszerűbb, darab, de az aranyszínű eloxálásnak köszönhetően mégis feldobja a látványt! Egyértelműen árcsökkentésről volt szó ennél az alkatrésznél, ami érthető, mivel egy bizonyos árszint alatt kellett összerakniuk a gépet. És inkább a stucni legyen egyszerűbb, de cserébe viszont minden pontja ipari csapágyazott a VH 2-nek! Ez mindenképpen fontosabb, mint az, hogy nem annyira díszes a befogó, de a funkcióját maradéktalanul ellátja!
A markolat egy klasszikus Fit Team, ami már hosszú évek óta a piacon van és nagy népszerűségnek örven, a kényelem és a tartósság kiváló kombinációja miatt!
Az ülés irányába haladva egy nagyon jó alakú Fit lenyomattal rendelkező, sínes darabbal találjuk szembe magunkat. Rövidebb, keskenyebb kialakítású, akárcsak az összes ülés manapság.
Az üléscső egy jelzés nélküli, de micro beállítási lehetőséggel rendelkező, acélból készült szerkezet. Itt megint az ár kordában tartásáról van szó, de inkább legyen az üléscső acélból, ha cserébe minden ipari csapágyazott! Akárcsak a stucninál, tökéletesen betölti a funkcióját.
Az üléscső pedig egy márkás darab. Egy Odyssey Mr. Clampy-ről van szó, ami a többi kiegészítővel harmonizálva, arany eloxált színnel rendelkezik!
A hajtókar a már sokszor megismert, három részes, üreges, Cr-mo szett, ami nyolc bordás tengellyel rendelkezik, viszont azok közül a jobbikfajta, ugyanis ez már egy ipari csapágyazott, Mid szabványnak megfelelő, középrésszel rendelkezik. Ez nagymértékben megnöveli az élettartamot!
A lánckerék itt egy Fit Tri acélból készült másolata és 25 foga van. Nem a legkönnyebb, de erős és segít a már említett ár/teljesítmény arány javításában.
Akárcsak a lánc is, ami egy KMC 410H. Egy igazi klasszikus. Olcsó, erős és még könnyű is!
A pedál egy márkás darab. A múltkori Kink Liberty-n már megismert alkatrész, az Odyssey Twisted PC. Még mindig csak jót lehet róla mondani. Könnyű és erős.
A kereke fontján is a fekete/arany színkombináció dominál. Jelzés nélküli, de aranyra eloxált duplafalú felnik vannak befűzve az elől-hátul ipari csapágyazott agyakba, 36 küllővel mindékét keréken!
Hátul egy kilenc fogas driver gondoskodik a megfelelő áttételi arányról.
A gumik elég különleges darabok. A legtöbb 2011-es Fit bringán ezek köszönnek vissza, viszont önállóan nem kerülnek forgalomba, vagyis OEM darabok. Hátul 2.1-es, elől pedig 2.25-ös méretekben találkozhatunk velük.
Szokás szerint a fék maradt a végére. Mint ahogy azt már feljebb említettük, egy rotoros megoldásról van szó. Hagyományos Y alakú, Oryg bowdenezésről van szó, ami egy Tektro fékkarból kiindulva egy, szintén Tektro márkájú fékben ér véget. Egyszerű, megbízható alkatrészekről van szó, de az egészen a korona a Snafu Mobeus rotor, ami kimondatlanul is az egyik legjobb rotor, amit pénzért lehet venni!
Az egyetlen hiba a fékkel a szokásos fékpofaprobléma. Egyszerűen túl kemény összetételű, de egy Flybikes vagy Kool Stop-ra cserélve egy kitűnő féket kapunk!
Összességében egy kifogástalan középhaladó BMX-er ismerhettünk meg a VH 2 személyében. Mindene ipari csapágyazott, ami nagyon nagymértékben növeli az élettartamát, minden forgó alkatrésznek. Ez a tény könnyen feledteti a kisebb, takarékossági okokból elkövetett, "olcsósított" alkatrészek megjelenése által fellépő felemás érzést is! Okosan kigondolt és összerakott BMX-ről van szó!
Vissza a cikk listához