Ezúttal a kerékpár bemutatónkhoz egy igazi nagyágyút választottunk a 2012-es Fit palettáról, ami nem más mint az Aitken Signature gép!
A Signature annyit jelent, hogy ez a paletta csúcsa, az igazi nonplusultra, ráadásul maga Mike Aitken S4 vázának a paraméterein alapul és a saját gépe színösszeállítása inspirálta a dizájnt!
Mike Aitken egy élő legenda, ezt le kell szögeznünk, és ez egy olyan tény ami nem tűr ellentmondást. Sok-sok videó részlet, versenyeredmények, mind-mind hatalmas inspirációt adtak egy egész bmx-es generációnak, sőt amit sok mai fiatal valószínűleg nem tud az az a tény, hogy Mr. Aitken volt az aki elkezdte a "stílusorientált" bmxezést, méghozzá magas szinten.
A stílus, az érzés, a bmxezés szeretete a "robot" trükkökkel szemben, ez az amit Mike hozott be a köztudatba, és mára már teljesen meghatározó vonalat képez.
Visszatérve az Aitken Signature-re, elsőre elmondható róla, hogy ez egy nagyon szép, és stílusos megjelenésű bmx, ami mágnesként vonzza a tekintetet. Mike S4 vázának a rézvörös színében pompázik és gyönyörűen csillogó, krómozott alkatrészekkel és vajszélű külsőkkel válik valóra egy álomszép bmx.
A külső rendben, lássuk milyen tartalommal találkozunk. Kezdjük a váznál, ami már az említett S4 váz geometriáját és részletmegoldásaiból merített. A váz önmagában 100% Crmo csövekből épül fel, és 20.75"-os felsőcső hosszal rendelkezik. Közepes magasságú, közepesen hosszú hátuljú, igazi mindenes geometriájú váz, ami tökéletesen használható minden körülmények között!
De itt még közel sem ér véget a nagyszerűen megtervezett alkatrészek listája. A villa és kormány is Fit logót visel a megbabonázóan csillogó krómozás felett.
A villa gyakorlatilag egyfajta jó eltalált keveréke a Shiv és a Blade villának, ami a tartósság és a kiváló geometria egyvelegét jelenti.
A kormány 8.25" magas 29" széles, nagyon jó formájú darab. A megfelelő kormánymagasságról pedig egy szintén S4-es mintára készült, topload-os befogó gondoskodik, szép részletekkel, és FBC gravírozással. Az integrált kormánycsapágy szériatartozék.
Ha tovább követjük a csillogást akkor könnyedén elkalandozik a tekintetünk a hajtókar környékére. Itt egy nagyon jó kiállású, 48 bordás tengellyel rendelkező, ipari csapágyazott hajtókar találunk, ami egy 27 fogas Fit Crossfit mintájú lánckereket hajt.
Gyönyörűek így együtt, akárcsak az Odyssey Trailmix pedálok is, amik elég nagyot dobnak a cipőd tapadásán, mindenféle körülmények között. Főleg a sáros ugratókon leszel nagyon hálás értük.
Egy kicsit feljebb tekintve egy pivotal-os üléscsövön és Mike Aitken Odyssey ülésének, a Senior-nak egy pivotal-os verzióján akadhat meg a szemünk. Mt is mondhatnánk. Könnyű és letisztult. Hibátlan páros.
A kerekek sem egy hétköznapi darabok. Szemet gyönyörködtetően fényesre polírozott Odyssey Hazard Lite felnik képezik a gerincet. Nem sok mindent kell róluk mondani, mivel az évtizedek alatt már bebizonyították, hogy a legerősebb felnik között kell őket számon tartani.
A hátsó agy egy klasszikus Hazard-copy, ami 9 fogas driverével és 5db ipari csapágyával nem fog cserben hagyni szinte sosem. Az első párja egy nagyon karcsú, tőcsavaros, és szintén ipari csapágyas szépség.
És hát milyen külsők lehetnek egy ilyen gépen!? Egyértelműen csak Odyssey Aitken jöhet szóba. Hátul 1.9-es street, elöl 2.125-ös dirt verzió, ahogyan Mike is szereti!
Fék fronton egy szintén sokat bizonyított Odyssey Monolever karral találkozunk, ami egy szupermerev Odyssey Linear bowdenben folytatódva egy Tektro fékben végződik. Nagyon jó, merev fékhatás érhető el a szettel, és a fékkar kényelme is tetszeni fog. Egyedül a szokásos poha fékpofa kell hozzá, és semmi más.
Így a végére szerintem rájöttetek, hogy ennek a bmx-nek nincs gyenge pontja. Egy igazi profi, akárcsak a névadója, Mike Aitken is az. Hibátlan gép és, ha le tudtok szurkolni érte 198.000 Ft-ot, akkor egyértelműen egy nagyon jó vételt csináltok!